nuffnang ads

Nov 21, 2012

Birth Control

Harini rasa nk bercakap topik berat la. Ewah. Bukan pasal boikot-boikot Israel la. Pasal birth control jewww. Berat la bagi aku yg ala-ala tak berapa nk pikir masalah dunia. Masalah sendiri pun tak selesai selesai..huwarghhh

Selepas membuat research dengan jayanya, aku bercadang nk guna iud. Iud ke iucd ke..sama je. Tetap satu alat berbentuk T. Iud plak ada dua, satu yg ada hormon, which is Mirena and satu lagi ada copper, namely Paragard. Rupa bentuknya tidak menakutkan, cuma bila difikirkan ada bendasing nanti, macam takut-takut tapi mahu la.

Setelah berbincang dgn gynae ku, aku pilih nk pakai Paragard sebab Dr kata, sesuai untuk orang yg period regular dan tidak heavy. Mirena tu elok la utk sapa yang period dia heavy sbb katanya boleh reduce period sket. Apasal aku nk pakai IUD? Sebab aku malas la nak pikir kena makan pill yg berhormon, aku takut gemok. Apa2 yang ada kaitan dgn hormon, mesti aku sangsi.

Tapiiiiii

kalau baca review, semuaaaaaaaaa (mostly la ye) mestiiiiiii bg review sangat la negatiffffffff. ada yg kata sakit gila masa pasang sampai pengsan. ada yang kata pakai iud pun pregnant. depends kt orang la kot.

haish berdebar jugak aku ni. appointment minggu depan (gatal2 sangat nk buat appointment).

tapi okla..bila baca ni..sejuk hati sket..

http://www.livestrong.com/article/442880-can-i-do-heavy-workouts-if-i-have-a-paragard/

No comments: